Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
K@rzon000
Sis
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wadowice
|
Wysłany: Pią 14:17, 26 Paź 2007 Temat postu: Zle zrobiłem i co teraz...?? |
|
|
Hej!!
Nie dawno wymieniłem w rowerze kasete z łancuchem i tylną przez.
a korbe zostawiłem.
Teraz no tym nowym sprzecie strasznie mi szarpie łancuchem jak mocniej nacisam na pedały i wydaje sie jak by miał zaraz pęknąc.
Co zrobic?? Czy musze wymienic korbe???
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Damiann
XTR
Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 350
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Pią 15:52, 26 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
wymiana łańcucha i kasety bez korby nie ma ZADNEGO sensu bo zaraz wyrobione zęby korby wyrobią ci łańcuch i będzie tak samo jak przed wymianą albo i gorzej. Proponuje nie jeździć na tym nowym łańcuch i kasecie dopóki nie wymienisz korby albo samych tarcz jeśli masz wymienne.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaniaes
SLX
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Milcza Szkolna 8-)
|
Wysłany: Sob 12:40, 27 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
ziom tylko wymiana korby
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zwirek123
Sis
Dołączył: 03 Maj 2008
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 9:29, 03 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Zawszy gdw coś wymieniasz to staraj sie wymieniać komplet a nie tylko część,mnie sie zdaje że powinieneś kupić nową korbe :P
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaniaes
SLX
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Milcza Szkolna 8-)
|
Wysłany: Nie 10:12, 04 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
dlatego lepiej jest częściej zmieniać łańcuch mimo piłowania zębatek kąty pozostają te same i nie ma efektu dopasowania łańcucha do napędu.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
KaJeTaN
XTR
Dołączył: 04 Cze 2006
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Targowiska
|
Wysłany: Nie 12:11, 04 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
A właśnie pro po zmiany łańcucha to średnio co ile km ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaniaes
SLX
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Milcza Szkolna 8-)
|
Wysłany: Nie 19:18, 04 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
ja śmigam na Shimano HG-50 30zł
ja tak ~1000km to w sam raz jak się śmiga w błocku, ale myślę, że jeśli nie tniesz w trudnych warunkach da się obskoczyć spokojnie ~3000km.
Łańcuch to nie jest znów taki kosmiczny wydatek, prościej częściej zmieniać łańcuch niż wykosztowywać się na cały napęd.
Tak dla wyczerpania tematu: [link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez kaniaes dnia Nie 19:25, 04 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zbiq
Administrator
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno
|
Wysłany: Wto 11:34, 06 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
off_road napisał: |
myślę, że jeśli nie tniesz w trudnych warunkach da się obskoczyć spokojnie ~3000km.
|
Dokładnie tak, przy jeździe w umiarkowanie trudnych warunkach miarka park toola wykazuje zużycie po gdzieś 3000, jeżeli chodzi o rower MTB, w szosówce wymieniłem po 4100 mimo, że wg. miarki jeszcze nie był naciągnięty, ale już nie chciałem za bardzo przetrzymywać na jednym łańcuchu.
Naciąg łańcucha zależy od wielu rzeczy, m. in. od wagi użytkownika, dbałości o czystość napędu, warunków jazdy itd.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zwolo
Sis
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 20:49, 25 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
a ja przejechalem 1000 w niecale 1,5 eoku i juz niestety lancuch dostosowal sie do korby.... najgrsze to to ze pekl i go wymienilem i szarpie ale jezdzci se da
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zbiq
Administrator
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno
|
Wysłany: Wto 8:40, 26 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
No to strasznie słaby łańcuch i musiał być źle skuty. Bo inaczej to nawet łancuchy najgorszej jakości wytrzymują dłużej. Łańcuch w mojej kozie był tak lipny, że nawet ogniwa nie były do siebie zbyt podobne. A jednak kilka tysięcy przejechał, zanim zaczął przeskakiwać.
Łańcuch też trzeba smarować smarować i czyścić - to znacznie przedłuży jego żywot. Tylko nie smarem! I nie żadnym WD 40. Najlepiej kupić olej specjalnie przeznaczony do łańcucha.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
KaJeTaN
XTR
Dołączył: 04 Cze 2006
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Targowiska
|
Wysłany: Wto 11:44, 26 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Ja jestem po wymianie napędu....Musiałem wymienić środkowa tarcze w korbie bo zjechałem na nic No i oczywiscie łancuch i kaseta tez poszły w odstawke, teraz mam łańcuch deore i kasete Lx'a
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zbiq
Administrator
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno
|
Wysłany: Wto 13:26, 26 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Kajetan, da sie teraz bez problemu dokupić tarcze do korby? Ile coś takiego kosztuje ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
KaJeTaN
XTR
Dołączył: 04 Cze 2006
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Targowiska
|
Wysłany: Wto 13:57, 26 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Pewnie ze bez problemu zn w moim wypadku go nie było , wystarczy do Big-sportu podejść, a oni juz tam zamówią odpowiednią .... Ja za swojego truvativ'a 32T dałem 60 zł....
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zbiq
Administrator
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno
|
Wysłany: Wto 14:26, 26 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Właśnie jest problem... problem cenowy. Zębatki są stosunkowo drogie, w przypadku jednej koszt jest znośny, ale jeżeli komuś przychodzi wymienić wszystkie to już lepiej kupić nową korbę.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Soplica
XT
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: Wto 20:22, 26 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
jak dobrze ze ja mam tylko jedną zębatkę
|
|
Powrót do góry |
|
 |
KaJeTaN
XTR
Dołączył: 04 Cze 2006
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Targowiska
|
Wysłany: Wto 21:34, 26 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Zbiq jaka masz ta korbe;>? czasem zamienniki podejda
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Soplica
XT
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: Wto 21:57, 26 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
masz sonore nie? to ma standardowe mocowanie na 4 śruby więc każda zębatka na 4 podejdzie.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
KaJeTaN
XTR
Dołączył: 04 Cze 2006
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Targowiska
|
Wysłany: Śro 0:00, 27 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Oj nie każda... niestety;/ ja ma tez mocownaie na4 i mi tylko oryginalna truvativa podejdzie...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Soplica
XT
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: Śro 8:31, 27 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
hmm tez mam korbę truva i do niej raczej każda pasuje bez przeróbek. obecnie mam założoną 38z od korby octane one więc... w którym miejscu ci przystawia? szlifu szlifu i wszystko pasuje, a i gramów mniej ;P
|
|
Powrót do góry |
|
 |
RoD
Altus
Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 9:12, 27 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Nie zawsze czasem jest przesuniecie otworu o jakies 2 mm i nic nie zrobisz chyba ze masz duzo czasu i pilnik okragly
|
|
Powrót do góry |
|
 |
KaJeTaN
XTR
Dołączył: 04 Cze 2006
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Targowiska
|
Wysłany: Śro 10:35, 27 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
No nie pasuje i właśnie rozstaw śrub...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Soplica
XT
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: Śro 11:02, 27 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
lol, się producenci "zabezpieczają" widze... ;/ chyba ze praca w tajwańskich fabrykach polega na "-Zenek, prosto jest?! -Prosto, wieeeerć!!" i to przypadłość konkretnego egzemplarza...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
KaJeTaN
XTR
Dołączył: 04 Cze 2006
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Targowiska
|
Wysłany: Śro 12:49, 27 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Nie sądzę żeby truvativ robił tak jak mówisz... Ta firma ma niestety renomę i robi jedne z najlepszych komponentów... Do tego droga i dobra korba wymaga drogich części niestety, każdy wie że im lepszy i droższy sprzęt tym wiecej kosztuje jego utrzymanie...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Soplica
XT
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: Śro 13:08, 27 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
nie przesadzajmy znowu. stylo to nie xtr, jak dla mnie zamienniki powinny pasować. z resztą kto wie czy zębatki truva są faktycznie lepsze od innych. póki coś dobrze działa nie obchodzi mnie czy to shimano, truvativ czy inny sram
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|